27 Mart 2012 Salı

HAMSİLİ PİLAV



HAMSİLİ PİLAV / KAŞIK DÜŞMANI
 
Hamsi ne demek?

        Bu balığın adı Arapça "beş" anlamına gelen "hamse" den geliyor. Çünkü Karadeniz Bölgemizin bu ünlü balığı yılın en soğuk beş ayında avlanmaktadır.

     Hamsikoloji de hamsi ekmeğinin yerel adıdır. Ayrıca yine Karadeniz bölgesine has "hamsi kuşu" yemeği vardır. Hamsi dolması da denen bu yemek sebze salatası ile servis edilir.


Hamsili Pilav Nasıl Yapılır?

     Önce hamsileri  (1 kilo kadar) güzelce ayıklayıp limon, sirke ve su ile yıkayın. Süzüp tuzlayın bir kenara alın.

Pilav harcı için:
1 su bardağı pirinç (ıslatıp yarım saat bekletin)
1 fincan kuş üzümü (ayıklayıp suda yarım saat bekletin)
2 yemek kaşığı kadar çam fıstığı
2 yemek kaşığı tereyağ,1 yemek kaşığı sıvıyağ
2 orta boy soğan
1 fincan ince dövülmüş ceviz (isteğe bağlı)
1 tatlı kaşığı yeni bahar
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı karabiber
2 çay kaşığı tuz
2.5 su bardağı sıcak su ( 1 bardağı et suyu olabilir)
Bir tutam dereotu ve maydanoz

Tavaya 2 yemek kaşığı tereyağı ve 1 yemek kaşığı sıvıyağı koyun, soğanları içinde pembeleşene kadar kavurun. Ceviz, fıstık ve kuş üzümünü de ekleyip kavurmaya devam et. Baharatları, tuzu ve ıslatıp süzdüğünüz pirinci  katıp kavurmayı sürdürün. 5 dakika kadar kavurduktan sonra suyunu da ekleyip kapağını kapatın. Suyunu çeken harcın altını kapatıp içine ince doğradığınız dereotu ve maydanozu da katın. Harcınız biraz dinlenirken siz kek tencerenizi önce katı yağla iyice yağlayın. Hamsileri büyük bir titizlikle sıralayın. Hamsilerin sırt kısmı alta gelmeli ve kek tencerenizin her tarafı iyice kaplanmalı. Üst sıradaki hamsilerin yarısı tencerenin dışına taşmalı ki içini yerleştirdikten sonra hamsileri üzerine kapatabilesiniz.


HAMSİLİ PİLAV / KAŞIK DÜŞMANI


İçi kek tencerenize iyice yerleştirdikten sonra tencereden dışadoğru sarkan hamsileri için üzerine doğru yatırın. Kalan hamsilerle de pilavın görünen kısımlarını iyice kapatın.


     Üzerine zeytinyağı sürdüğünüz hamsili pilavınızı önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 25-30 dakika kadar pişirin.


    
     Servis için kek tencerenizin üzerine bir tabak kapatıp ters çevirin. Pilavınızın çok rahat bir şekilde çıktığını göreceksiniz.

     Pilavınız hazırdır. Afiyet olsun:) Müthiş bir tat... Davet yemeklerinizin vazgeçilmezi olmaya aday bir pilav...

HAMSİLİ PİLAV / KAŞIK DÜŞMANI


4 yorum:

  1. hamsiye bayılıyorum..tek korkum parazitli çıkmaları.....bununla ilgili blogumda yazılar yazmıştım..kıl gbi solucanlar çıkıyo ara sıra...yiyemiyorum....yeni çıktığı zamanlar sadece güvenle yiyorum:) elerine sağlık..benimde denemek istediğim bir tariftir...nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyla ilgili yazınızı bloğunuzdan okuyacağım. Dediğin gibi zamanında hamsiyi almak ve yemek en doğru ve sağlıklı olanı. Teşekkür ediyorum beğenin için Disal:) Yorumun beni çok memnun etti.

      Sil
  2. nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. bu hamsi pilavını sevmeyen yok galiba bende yapıyorum ama sizinki değişik ben yeşillik kullanmadım bunu deneyeceğim ellerinize sağlık bu siteye bayıldım ve sık kulanılanlar listeme ekledim ben MÜBERRA DORTDEMİR

    YanıtlaSil