19 Mart 2012 Pazartesi

MERCİMEK KÖFTESİ




Size dün yaptığım mercimek köftesinin tarifini vereyim. Vallaha çok güzeldi. Yiyenler öyle dedi:))))
Malzemelerle başlayalım.


Malzemeler:
1. 1 su bardağı kırmızı mercimek
2. 2 su bardağı ince bulgur
3. 2 kuru soğan
4. 1 çay bardağı zeytinyağı
5. 1.5 yemek kaşığı biber salçası
6. 1.5 yemek kaşığı domates salçası
7. 1 tatlı kaşığı karabiber
8. 5-6 sap yeşil soğan
9. 1 demet maydonoz
10. 1.5 tatlı kaşığı tuz

İşte malzemelerin hepsi bu. Nasıl yapıldığına gelince:

Önce kırmızı mercimeği yıkayıp 1 litre suda haşladım. 2 su bardağı ince bulguru derin bir kaba alıp sulu mercimeği üzerine ekledim.Şöyle bir karıştırıp üzerini bir kapakla kapattım. O orada beklesin:)
2 kuru soğanı 1 çay bardağı zeytinyağı ile kavurdum. Salçaları ve baharatları da ekledim.Ardından 1 çay bardağı sıcak suyu da bu karışıma ekleyip 2 taşım kaynattım. ( Bu kelimeyi çok seviyorum: İki taşım:))))))
Sonra da hani az önce "o orada beklesin" dediğimiz mercimek bulgur ikilisine hazırladığımız yeni karışımı ekledim. Yeşil soğan, maydonoz ve biraz tuz ilavesiyle yaklaşık 10 dakika yoğurdum. Ardından da şekil verip tabağa dizdim.
Afiyet olsuuuuun.
Bak eğer denerseniz bana haber verin. Yorumlarınızı bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder