11 Haziran 2012 Pazartesi

ARPA ŞEHRİYELİ PİLAV

ARPA ŞEHRİYELİ PİLAV / KAŞIK DÜŞMANI

Pilav... Sofralarımızın vazgeçimezlerinden. Çorba ve yemeğin ardından sunulan.. Yanında hoşaf, ayran iyi giden...


ARPA ŞEHRİYELİ PİLAV / KAŞIK DÜŞMANI

Ben tavuk suyu ile yaptım pilavımı. Genelde haşladığım tavuğun suyunu buzluklarda dondurup lazım olduğunda kullanırım.  Hazır gıdaların, katkı maddesi olan besinlerin zararlarını hepimiz biliyoruz. Mümkün olduğunca doğal yolla pilavınızı tadlandırmanızı tavsiye ediyorum.

Pilav yapmak ile ilgili olarak hanımlar arasında sık söylenen bir söz vardır. "Pilav yapabiliyorsan, tamamdır" yani yemek işini artık çözmüşsündür:) Pilavı tutturmak diye de adlandırılan bu durum, bir mertebenin de tescillenmesi için önemli bir yer teşkil eder mutfak kültüründe.


ARPA ŞEHRİYELİ PİLAV /KAŞIK DÜŞMANI

Ben pilavımı 1'e 1.5 ölçüsüyle yapıyorum. Yani 1 bardak pirinç için 1.5 bardak su kullanıyorum. Pirincimi 1 saat kadar sıcak (kaynar değil) suda bekletiyorum. Pirinci kavurarak değil suya salarak pilavımı yapıyorum. Tane tane, nefis bir pilav ortaya çıkıyor.

Tarife gelince; 2 yemek kaşığı tereyağında 2 yemek kaşığı arpa şehriyeyi rengi dönünceye kadar kavurdum. 1,5 bardak sıcak suyu (1 bardağı tavuk suyu, yarım bardağı normal su) ekledim. Tuzunu ilave edip bolca yıkayıp süzdüğüm pirinci tencereye döktüm. Kısık ateşte kapağını açmadan pişirdim. Cam kapaklı tencere kullanırsanız kontrol daha kolay oluyor. Pilav piştikten sonra kapağını açıp kağıt havlu koyup tekrar kapattım, bir süre demlendikten sonra yemeye hazırdır.

Ben süslemeyi çok seviyorum:) Kalıba döktüğüm pilavı tabağa ters çevirdikten sonra çörek otu, domates ve zeytin yardımıyla süsledim. Afiyet olsun...

2 yorum: